Inloggen Registreren 0 producten € 0,00

Service center

  Service balie   Technische dienst   Telefonische ondersteuning
  Service aan huis   Afdeling systeembouw   Prijslijsten
  Veel gestelde vragen

Om u een hoogwaardige ondersteuning te kunnen bieden, beschikt Informatique over een eigen Service Center. Ons Service center bestaat uit een Service balie, Technische dienst, Telefonische ondersteuning, Service aan huis en Afdeling Systeembouw.

Zoekt u een oplossing voor problemen op het gebied van hard- en software? Doet de computer of laptop het niet (goed) meer? Is deze voor de huidige maatstaven te traag? Is de tablet of mobiele telefoon gevallen en vervolgens zelfs het beeldscherm gebroken? In de meeste gevallen blijkt een reparatie aanzienlijk goedkoper dan de aankoop van een nieuw apparaat; doordat de levensduur van het toestel verlengd wordt, betekent reparatie ook nog eens een milieusparende maatregel.

Ons Service Center biedt de complete oplossing voor een professionele en vaak ook snelle afhandeling. Uiteraard kan iedereen bij ons terecht, dus ook als een product niet bij Informatique is aangeschaft. Breng een bezoek aan ons Service Center of neem telefonisch contact op via Helpdesk@informatique.nl of bel 010-5191666.

Service balie

Onze Service balie medewerkers staan u graag te woord bij technische vraagstukken, het geven van advies en het in ontvangst nemen van uw reparatie. Heeft u onverhoopt een probleem met een product of wilt u deze omruilen of retour brengen, dan vragen we u het product altijd zo compleet mogelijk aan te leveren en met (indien nodig) een goede klachtomschrijving. Ook voor reparaties aan mobiele telefoons en tablets kunt u bij ons terecht

Technische dienst

Welke services bieden wij:

Onze Technische dienst beschikt over een breed aanbod aan service mogelijkheden. Zo kunt u bijvoorbeeld terecht voor het laten inbouwen van hardware, installatie, reparatie, reiniging en advies.

Wilt u weten of uw computer of laptop geschikt is voor Windows 10? Hapert het beeld als u uw net nieuw aangeschafte spel speelt? Werkt uw computer of laptop niet meer volgens de huidige maatstaven? Vragen waar wij een antwoord op hebben. Wellicht heeft de computer te weinig intern geheugen om Windows 10 te kunnen gebruiken of is de videokaart niet toereikend voor de nieuwste games. Neem contact met ons op of kom langs voor een goed advies.

Gemiddelde reparatietijd:

Wij streven ernaar om reparaties op eigen technische dienst binnen 5 - 7 werkdagen af te handelen. Indien wij het product niet zelf kunnen repareren of de fabrikant de garantie zelf afhandelt, houdt u dan rekening met 3-5 weken reparatietijd.
Veel notebook en monitor fabrikanten hanteren een zogenaamde "Pickup & Return" garantie. Zij bieden u dan de mogelijkheid om de garantie direct met de fabrikant af te handelen. Het product wordt dan thuis of op het werk bij u opgehaald en teruggebracht. Dit is makkelijker en kan de reparatietijd voor u verkorten. In de meeste gevallen staan informatie en contactgegevens hiervan op de factuur.

Backup

Wij kunnen een backup van uw persoonlijke gegevens maken (foto's, documenten etc.). Na het opnieuw installeren van uw computer of laptop worden de gegevens weer terug geplaatst in een aparte "backup" map op uw harde schijf. Houdt u er rekening mee dat programma's (zoals Microsoft Office) om technische redenen niet kunnen worden teruggezet. Deze dient u zelf opnieuw te installeren. Uiteraard kunt u de installatie cd's inclusief licenties ook bij ons aanleveren voor installatie.

Ons Service Center behandelt uw producten met de grootste zorg. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor het verlies van data of beschadiging. Controleer bij het ophalen van uw product of alle door u ingeleverde toebehoren weer zijn bijgeleverd.

Prijsopgaves

Voor het naar de fabrikant opsturen van een product welke buiten de garantie voorwaarden valt variëren de prijsopgave kosten tussen de 65 en 85 euro. Deze kosten worden ook gerekend als een product welke onder garantie is verstuurd niet onder garantie kan worden afgehandeld (denk hierbij aan niet zichtbare vochtschade). Als u akkoord gaat met de prijsopgave, vervallen deze kosten en betaalt u enkel de onderzoeks- / reparatiekosten.

Telefonische ondersteuning

Voor ondersteuning op de bij Informatique door u aangekochte hard- en/of softwareproducten zitten onze Helpdesk medewerkers voor u klaar. Naast telefonische ondersteuning kunnen wij u ook Hulp op afstand (Remote) bieden. Wilt u de zekerheid dat u zich geen zorgen hoeft te maken over problemen met uw product, kijkt u dan ook eens naar onze zorgeloos pakketten. Onze medewerkers zijn tijdens onze openingstijden bereikbaar via Helpdesk@informatique.nl of bel via 010-5191666 (lokaal tarief).

Service aan huis

Ervaar het gemak van service aan huis! Informatique biedt nu deze mogelijkheid, bijvoorbeeld als u problemen ondervindt met uw PC, notebook of met uw internetverbinding.

Daarnaast bieden wij u ook de mogelijkheid om nieuwe apparatuur thuis of op kantoor gebruiksklaar op te leveren. Hieronder ziet u enkele mogelijkheden, maar heeft u andere wensen, schroom niet om contact met ons op te nemen via 010 5191666 of per mail via Helpdesk@informatique.nl Klikt u hier voor extra informatie en de mogelijkheden.

Onsite service regio's


Afdeling systeembouw

Sinds 1995 bouwt Informatique zijn eigen systemen volgens de specifieke wensen van de klant. Of u nu een simpele pc voor internet zoekt of een geavanceerde gamer pc met waterkoeling, wij kunnen het op maat voor u assembleren. Doordat wij zelf de hard- en software leveren voor deze systemen kunnen we ook veelal een snelle service leveren mochten er onverhoopt problemen optreden. Breng dus een bezoek aan onze Showroom, neem contact op via Verkoop@informatique.nl of bel 010-5191666 voor een vrijblijvende offerte.


Prijslijsten:

Voor het opsturen van een product welke buiten de garantie voorwaarden valt variëren de prijsopgave kosten tussen de 65 en 85 euro. Deze kosten worden ook gerekend als een product welke onder garantie is verstuurd niet onder garantie kan worden afgehandeld (denk hierbij aan niet zichtbare vochtschade).


  • Prijzen Inbouwen van hardware: Prijs
    Inbouw harde schijf vanaf: €12,50
    Inbouw geheugen vanaf: €12,50
    Inbouw moederbord €30,-
    Inbouw videokaart €12,50
    Inbouw voeding €20,-
    Inbouw processor incl. bios update €20,-
    Inbouw alternatieve processor koeler €25,-
    Inbouw overig vanaf: €12,50
    Systeem assemblage (incl. OS) €45,-
    Systeem upgrade (incl. OS) €65,-

    Prijzen installatie van software: Prijs
    Installatie Windows op systeem/notebook /merksysteem €40,-
    Installatiekosten overig vanaf: €12,50

    Prijzen onderzoek/reparatie: Prijs
    Onderzoekskosten/Reparatiekosten per half uur: €25,-
    Non Informatique systeem/notebook aannamekosten (incl. half uur arbeid) €50,-
    Prijopgavekosten fabrikant vanaf: €65,-
    Gebruiksklaar maken nieuwe computer/laptop €37,50

    Prijzen backup/recovery: Prijs
    Backup tot 100 GB €35,-
    Backup vanaf 100GB vanaf: €60,-
    Recovery vanaf: €35,-

    Prijzen onderhoud: Prijs
    Virus/spyware controle €35,-
    Stofvrij maken pc of laptop €10,-
    Bios/firmware update €10,-
    APK (virus-spyware verwijdering, updaten drivers en schoonmaken pc/laptop) €40,-


Veel gestelde vragen:


Repareren jullie ook producten die niet bij Informatique zijn aangeschaft?


Uiteraard kunt u ook met een product bij Informatique terecht die niet bij Informatique is aangeschaft.

Kan ik direct worden geholpen terwijl ik wacht?


We proberen bij klachten altijd direct een diagnose te stellen van het probleem. Indien meer onderzoek noodzakelijk is nemen wij het product in ter reparatie. Op het direct inbouwen van een onderdeel kan wel worden gewacht. Op donderdagavond, vrijdagavond en zaterdag is het afhankelijk van de drukte of wij direct een diagnose voor u kunnen stellen of een onderdeel kunnen inbouwen.

Kunt u mij assisteren op afstand?


Zolang u geen problemen heeft met uw internetverbinding kunnen wij op afspraak op afstand bij u inloggen voor ondersteuning. De kosten hiervoor bedragen 15 euro per kwartier. Indien u een Zorgeloos pakket heeft gelden er aangepaste prijzen.

Ondanks contact met de helpdesk blijf ik problemen houden met mijn product. Hoe kan ik deze retourneren?


U kunt het product aanleveren bij onze servicebalie in Berkel en Rodenrijs of Steenbergen of u kunt het product via deze procedure retour sturen.

Ik heb een product in gebruik genomen, maar ben nog binnen de 14 dagen. Mag deze retour?


Een printer mag u bijvoorbeeld uit de doos halen en bekijken. Mocht u de cartridges of toners echter plaatsen dan vervalt het recht tot retourneren. Het product is dan namelijk daadwerkelijk in gebruik genomen. Een product in blisterverpakking zoals een muis of koptelefoon kunt u doorgaans vanuit de verpakking bekijken. Kijkt u voor de voorwaarden en retour informatie op deze pagina.

Is upgraden naar Windows 10 verstandig?


Het is, zeker bij oudere computers, raadzaam om te controleren of uw hardware, maar ook de software die u gebruikt geschikt is voor Windows 10. Mocht u na de upgrade problemen houden of niet tevreden zijn kunt u binnen 30 dagen een ˘roll backö doen naar uw vorige Windows versie. Hoe dit uit te voeren leest u via deze link. Meer informatie vind u ook op de site van Microsoft

Mijn Windows Activatie Code werkt niet?


Vaak komt het voor dat er in een Windows code een aantal letters en cijfers erg op elkaar lijken. Denk hierbij aan de 8 en de B. Bij Windows 10 dient u de kraslaag over het eerste gedeelte van de code met bijvoorbeeld een muntstuk te verwijderen.

De computer gaat niet aan.


Staat de spanning op de voeding ingeschakeld? Naast waar u aan de achterzijde van de pc de stroomkabel plaatst zit over het algemeen een schakelaar met de aanduiding I of O. Deze dient op I te staan. De aan/uit knop van de pc zelf zit aan de voorzijde en plaatsing verschilt per type kast.

Mijn computer reageert niet meer/ beeld blijft zwart.


Houdt de aan/uit knop van de computer minimaal 4 seconden ingedrukt. De computer zal zich dan uitschakelen. Start de computer opnieuw op en kijk of de klacht hiermee verholpen is.

Ik krijg geen beeld op mijn nieuwe computer.


Heeft u de kabel van uw monitor op de verticale- of horizontale videokaart uitgang aangesloten?

Horizontaal - Heeft u gekeken of de kabel goed vast zit? Heeft u een andere monitor getest op de PC?
Zo ja en het werkt nog niet, komt u dan alstublieft langs voor verder onderzoek.

Verticaal - Aansluiten op de horizontale aansluiting, dit omdat u gebruik maakt van een losse videokaart die uw onboard video uitschakelt. Mocht het hierna nog niet werken:

Heeft u gekeken of uw kabel goed vast zit? Heeft u de monitor elders mee getest? Heeft u een andere monitor getest op de PC? Zo ja en het werkt nog niet, komt u dan alstublieft langs voor verder onderzoek.

Mijn nieuwe monitor geeft geen beeld.


Heeft u de kabel op de juiste videokaart aangesloten? Veel systemen hebben een aansluiting op het moederbord en een losse videokaart. Doorgaans zitten de aansluitingen op het moederbord verticaal en van de losse videokaart horizontaal. De meeste monitoren beschikken over een ˘input/sourceö knop, hiermee kunt u de juiste uitgang selecteren zoals HDMI, DP, VGA of DVI.

Mijn laptop gaat niet aan.


Indien de laptop aan de onderzijde over een losse accu beschikt, probeert u deze dan 1 minuut van de laptop te ontkoppelen en vervolgens opnieuw te plaatsen. Lost dit het probleem niet op neemt u dan contact op met onze Helpdesk.

Het touchpad van mijn laptop werkt niet.


Het kan zijn dat het touchpad is uitgeschakeld. Op een van de functietoetsen (F1 t/m F12) staat over het algemeen een muis afgedrukt. Door deze toets tegelijkertijd met de Fn toets (linksonder op het toetsenbord) te drukken kunt u deze in- of uitschakelen.

Mijn nieuwe harde schijf of SSD wordt niet herkend door de computer.


Heeft u de schijf of SSD al geinitialiseerd en geformatteerd? Typ bij uitvoeren in Windows de tekst diskmgmt.msc. Het programma Schijfbeheer zal zich dan openen en als het goed is krijgt u direct een melding dat er een schijf geinitialiseerd dient te worden. Volgt u hierbij de stappen die worden aangegeven. Komt u er nog niet uit neem dan contact op met onze Helpdesk.

Kunt u mijn NAS instellen vanaf een afstand?


Nee, helaas kunnen wij dit niet op afstand voor u doen. Wij gebruiken Remote Assistance alleen bij problemen en kleine aanpassingen.

Indien u er niet uitkomt kunnen we een afspraak voor u inplannen met onze service aan huis medewerker. De kosten voor Service aan Huis kunt u op deze pagina vinden.

U heeft ook de mogelijkheid om bij ons langs te komen voor het installeren van uw NAS. De kosten hiervoor staan op deze pagina.