Inloggen Registreren   0 producten € 0,00

Service center

Service balie Technische dienst Helpdesk & Veel gestelde vragen
Service aan huis Systeembouw Prijslijst

Daarom het eigen Service center van Informatique!

Om onze klanten een hoogwaardige ondersteuning te kunnen bieden, beschikt Informatique over een eigen Service Center. Ons Service center bestaat uit een Service balie, Technische dienst, Helpdesk, Service aan huis en Afdeling Systeembouw. Parkeren is gratis en de koffie of thee staat klaar!

Service balie

Onze Service balie medewerkers staan je graag te woord bij technische vraagstukken, het vrijblijvend geven van advies en het in ontvangst nemen van een reparatie. Heb je onverhoopt een probleem met een product of wil je deze omruilen of retour brengen, dan vragen we om het product altijd zo compleet mogelijk aan te leveren en met (indien nodig) een goede klachtomschrijving. Ook voor reparaties aan mobiele telefoons en tablets kun je bij ons terecht.

Technische dienst


Reparaties en upgrades

Is je computer of laptop traag? Krijg je telkens pop-ups met reclame? Maakt de computer of laptop meer geluid dan normaal? Voor deze en andere problemen nodigen wij je graag uit voor een bezoek aan ons Service Center, ook als de computer of laptop niet bij ons is aangeschaft. In de meeste gevallen blijkt een reparatie aanzienlijk goedkoper dan de aankoop van een nieuw apparaat; doordat de levensduur van het toestel verlengd wordt, betekent reparatie ook nog eens een milieusparende maatregel.


APK

Tijdens een APK worden virussen en spyware van de computer of laptop verwijderd, drivers en Windows updates gecontroleerd en alle ventilatoren stofvrij gemaakt. Hierdoor werkt de computer weer een stuk sneller en wordt de levensduur door betere koeling verlengd.


SSD

Als de computer nog steeds traag is dan is het plaatsen van een SSD met stip de beste keuze, aangezien SSD's razendsnel zijn én schokbestendig. Wij plaatsen de SSD in de computer of laptop en kopiëren (indien mogelijk) persoonlijke gegevens, zodat je direct aan de slag kunt. Je zult verbaast staan van het verschil!


Data herstel

Harde schijf gecrasht? SSD kapot, Foto's video's, emails, de administratie of andere belangrijke bestanden kwijtgeraakt? Alle data weg? Wij halen je data terug! Eerst inventariseren we de mogelijkheden voor dataherstel. Afhankelijk van de ernst van de schade bieden wij een van onderstaande diensten aan om je data te herstellen.
Klik hier voor de mogelijkheden en bijbehorende prijzen.


Gemiddelde reparatietijd

Wij streven ernaar om reparaties op eigen technische dienst binnen 3-5 werkdagen af te handelen. Indien wij het product niet zelf kunnen repareren of de fabrikant de garantie zelf afhandelt, houdt dan rekening met 3-5 weken reparatietijd.
Veel notebook en monitor fabrikanten hanteren een zogenaamde "Pickup & Return" garantie. Zij bieden daarmee de mogelijkheid om de garantie direct met de fabrikant af te handelen. Het product wordt dan bij je thuis of op het werk opgehaald en teruggebracht. Dit is makkelijker en kan de reparatietijd verkorten. In de meeste gevallen staan informatie en contactgegevens hiervan op de factuur.


Backup

Wij kunnen een backup van persoonlijke gegevens maken (foto's, documenten etc.). Na het opnieuw installeren van een computer of laptop worden de gegevens weer terug geplaatst in een aparte "backup" map op de harde schijf of SSD. Houdt er rekening mee dat programma's (zoals Microsoft Office) om technische redenen niet kunnen worden teruggezet. Deze dien je zelf opnieuw te installeren. Uiteraard kunnen de installatie cd's inclusief licenties ook worden aanleveren voor installatie door ons.

Ons Service Center behandelt je producten met de grootste zorg. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor het verlies van data of beschadiging. Controleer bij het ophalen van je product of alle ingeleverde toebehoren weer zijn bijgeleverd.



Service aan huis

Ervaar het gemak van service aan huis! Informatique biedt nu deze mogelijkheid, bijvoorbeeld als je problemen ondervindt met je PC, notebook of met de internetverbinding.

Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om nieuwe apparatuur thuis of op kantoor gebruiksklaar op te leveren. Hieronder staan enkele mogelijkheden, maar heb je andere wensen, schroom niet om contact met ons op te nemen via helpdesk@informatique.nl of bel 010-5191666 (lokaal tarief).

Heb je dus bijvoorbeeld in huis geen goed wifi bereik zodra je wat verder van de modem komt. Het kan dan zijn dat de modem niet op een goede plaats staat, het bereik van de modem te beperkt is of het signaal verstoord wordt door apparaten of buren die van hetzelfde wifi kanaal gebruik maken. Onze service aan huis medewerkers komen graag aan huis om voor dit of andere problemen een oplossing te bieden.



Onsite service regio's


Onsite service (per 15 minuten)

Het starttarief voor een bezoek van 1 tot 30 minuten bedraagt €30,00. Indien er meer tijd nodig is wordt er €15,00 per 15 minuten gerekend. Dit bedrag wordt in rekening gebracht wanneer er problemen aan huis worden verholpen. Denk hierbij aan problemen met je computer, printer of slecht/instabiel (WiFi)internet.

Onsite "Aansluiten PC"

Binnen dit pakket komen we je nieuwe systeem thuis afleveren en maken deze pc gebruiksklaar. We installeren je randapparatuur en doorlopen het Microsoft Windows activatie/registratie proces. Dit pakket kost €49,00.

Onsite "Aansluiten PC + internet"

Binnen dit pakket komen we je nieuwe systeem thuis afleveren en sluiten deze volledig aan We installeren je randapparatuur en doorlopen het Microsoft Windows activatie/registratie proces. Daarbij stellen we je internet en email gegevens in (bestaande internetverbinding moet aanwezig zijn). Dit pakket kost €79,00.

Onsite "Aansluiten PC + internet + data"

Binnen dit pakket komen we je nieuwe systeem thuis afleveren en sluiten deze volledig aan We installeren je randapparatuur en doorlopen het Microsoft Windows activatie/registratie proces. Daarbij stellen we je internet en email gegevens in (bestaande internetverbinding en je provider gegevens dienen aanwezig zijn). Tevens kopiëren we je data van de oude naar de nieuwe pc/notebook. Dit pakket kost €99,00.

Voor het installeren van overige software welke niet bij het systeem is aangeschaft berekenen wij €12,50 per pakket. Het kopiëren van data is tot een max van 250Gb, daarboven bedragen de kosten €15,00 per 250Gb.



Systeembouw

Al bijna 25 jaar bouwt Informatique zijn eigen systemen volgens de specifieke wensen van de klant. Of je nu een zuinige en simpele pc voor internet zoekt of een stoere gamer pc met waterkoeling en RGB verlichting, wij kunnen het op maat assembleren. Doordat wij zelf de hard- en software leveren voor deze systemen kunnen we ook veelal een snelle service bieden mochten er onverhoopt problemen optreden. Breng dus een bezoek aan onze Showroom dan vertellen we graag tijdens een kop koffie of thee wat de mogelijkheden zijn. Uiteraard kun je ook contact opnemen via verkoop@informatique.nl of telefonisch 010-5191666 (lokaal tarief) voor een vrijblijvende offerte.


Prijslijst

Wij kunnen je nieuw aangeschafte product geheel gebruiksklaar maken. Persoonlijke bestanden overzetten, email instellen en losse software installeren zoals Microsoft Office, zodat je direct aan de slag kunt!

Voor het naar de fabrikant opsturen van een product welke buiten de garantie voorwaarden valt, zijn de kosten €85,00. Deze kosten worden ook gerekend als een product welke onder garantie is verstuurd niet onder garantie kan worden afgehandeld (denk hierbij aan niet zichtbare vochtschade). Als je akkoord gaat met de prijsopgave, vervallen deze kosten en betaal je enkel de onderzoeks- / reparatiekosten.

  • Prijzen gebruiksklaar maken (excl. hardware en licenties): Prijs
    Gebruiksklaar maken €25,00
    Gebruiksklaar maken + installeren van max. 2 software pakketten €39,00
    Gebruiksklaar maken + installeren van max. 2 software pakketten + persoonlijke gegevens overzetten (max. 250GB)*
    €69,00
    Gebruiksklaar maken + installeren van max. 2 software pakketten + persoonlijke gegevens overzetten (max. 250GB)* + instellen email**
    €79,00

    Prijzen inbouw (excl. hardware): Prijs
    Harde schijf PC €12,50
    Harde schijf laptop €19,00
    Geheugen PC €12,50
    Geheugen laptop €19,00
    Moederbord €29,00
    Videokaart €12,50
    Voeding €19,00
    Processor incl. BIOS update €15,00
    Custom processor koeler vanaf €19,00
    Overige vanaf €12,50
    Systeem assemblage (incl. OS) €59,00
    Systeem upgrade (incl. OS) €79,00

    Prijzen installatie (excl. licenties): Prijs
    Windows op computer of laptop €39,00
    Overige vanaf €12,50
    Backup tot 250GB* €35,00
    Backup vanaf 250GB tot 1TB* €59,00
    Backup vanaf 1TB (per 250GB)* €15,00

    Prijzen onderzoek/reparatie: Prijs
    Onderzoek/reparatiekosten per 15 min. €12,50
    Hulp op afstand per 15 min. €15,00
    Hulp aan huis vanaf €30,00
    Prijsopgavekosten fabrikant €85,00

    Prijzen data recovery: Prijs
    Logische schade (excl. nieuwe datadrager)
    Softwarematige recovery

    €120,00
    Complexe of fysieke schade (incl. nieuwe datadrager)
    SD-Card / USB / Phone etc.
    Harde schijf / SSD / NAS 1of 2 bay

    €449,00
    €899,00

    Prijzen onderhoud: Prijs
    APK onderhoudsbeurt €39,00
    Virus/Spyware verwijderen €29,00
    Bios/firmware update €12,50
    Stofvrij maken computer €10,00
    Stofvrij maken laptop €17,50

    *Houdt er rekening mee dat Informatique niet verantwoordelijk is voor enige vorm van dataverlies.
    **voor het instellen van e-mail hebben wij de gegevens van je Microsoft account en/of internet provider nodig.


Helpdesk en veel gestelde vragen

Heb je iets aangeschaft en kom je er niet uit of zijn er andere technische vraagstukken of klantenservice gerelateerde vragen? Onze helpdesk is telefonisch (lokaal tarief) of per email te bereiken voor alle technische vraagstukken of problemen. Veel problemen kunnen ook worden opgelost doordat wij je computer op afstand overnemen. Het tarief voor het overnemen van de computer op afstand is per 15 minuten.

Kijk ook eens naar onze zorgeloos pakketten. Onze medewerkers zijn tijdens onze openingstijden bereikbaar via helpdesk@informatique.nl of bel 010-5191666 (lokaal tarief).

Veel gestelde vragen:

Repareren jullie ook producten die niet bij Informatique zijn aangeschaft?


Uiteraard kun je ook met een product bij Informatique terecht dat niet bij Informatique is aangeschaft.

Kan ik direct worden geholpen terwijl ik wacht?


We proberen bij klachten altijd direct een diagnose te stellen van het probleem. Indien meer onderzoek noodzakelijk is nemen wij het product in ter reparatie. Op het direct inbouwen van een onderdeel kan wel worden gewacht. Op donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag en op koopzondagen is het afhankelijk van de drukte of wij direct een diagnose voor je kunnen stellen of een onderdeel kunnen inbouwen.

Kunnen jullie mij assisteren op afstand?


Zolang je geen problemen hebt met je internetverbinding kunnen wij op afspraak op afstand bij jou inloggen voor ondersteuning. De kosten hiervoor bedragen €15,00 per kwartier. Indien je een Zorgeloos pakket hebt, gelden er aangepaste prijzen.

Ondanks contact met de helpdesk blijf ik problemen houden met mijn product. Hoe kan ik deze retourneren?


Je kunt het product aanleveren bij onze servicebalie in Berkel en Rodenrijs of via deze procedure retour sturen.

Ik heb een product in gebruik genomen, maar ben nog binnen de 30 dagen. Mag deze retour?


Een printer mag je bijvoorbeeld uit de doos halen en bekijken. Mocht je de cartridges of toners echter plaatsen dan vervalt het recht tot retourneren. Het product is dan namelijk daadwerkelijk in gebruik genomen. Een product in blisterverpakking zoals een muis of koptelefoon kun je doorgaans vanuit de verpakking bekijken. Kijk voor de voorwaarden en retour informatie op deze pagina.

Is upgraden naar Windows 10 verstandig?


Het is, zeker bij oudere computers, raadzaam om te controleren of je hardware, maar ook de software die je gebruikt geschikt is voor Windows 10. Neem geen risico en upgrade naar Windows 10, want de support van Windows 7 is op 14 januari 2020 gestopt. Je ontvangt geen beveiligingsupdates meer en je bent niet verzekerd in geval van fraude bij online bankieren. Windows 8.1 heeft nog wel support tot januari 2023.

Mijn Windows Activatie Code werkt niet?


Vaak komt het voor dat er in een Windows code een aantal letters en cijfers erg op elkaar lijken. Denk hierbij aan de 8 en de B. Bij Windows 10 dien je de kraslaag over het eerste gedeelte van de code met bijvoorbeeld een muntstuk voorzichtig te verwijderen.

De computer gaat niet aan.


Staat de spanning op de voeding ingeschakeld? Aan de achterzijde van de pc, naast de aansluiting van de stroomkabel, zit over het algemeen een schakelaar met de aanduidingen I en O. Deze dient op I te staan. De aan/uit knop van de pc zelf zit aan de voorzijde en plaatsing verschilt per type kast.

Mijn computer reageert niet meer / beeld blijft zwart.


Houdt de aan/uit knop van de computer minimaal 4 seconden ingedrukt. De computer zal zich dan uitschakelen. Start de computer opnieuw op en kijk of de klacht hiermee verholpen is.

Ik krijg geen beeld op mijn nieuwe computer.


Heb je de kabel van de monitor op de verticale- of horizontale videokaart uitgang aangesloten?

Horizontaal - Heb je gekeken of de kabel goed vast zit? Heb je een andere monitor getest op de PC?
Zo ja, maar het beeld werkt nog steeds niet, neem dan contact met ons op.

Verticaal - Sluit de kabel aan op de horizontale aansluiting, dit omdat de PC een losse videokaart heeft die het onboard videosignaal uitschakelt. Mocht het hierna nog niet werken: Heb je gekeken of de kabel goed vast zit? Heb je een andere monitor getest op de PC?
Zo ja, maar het beeld werkt nog steeds niet, neem dan contact met ons op.

Mijn nieuwe monitor geeft geen beeld.


Heb je de kabel op de juiste videokaart aangesloten? Veel systemen hebben een aansluiting op het moederbord en een losse videokaart. Doorgaans zitten de aansluitingen op het moederbord verticaal en van de losse videokaart horizontaal. De meeste monitoren beschikken over een "input/source" knop, hiermee kun je de juiste uitgang selecteren zoals HDMI, DP, VGA of DVI.

Mijn laptop gaat niet aan.


Indien de laptop aan de onderzijde over een losse accu beschikt, probeer deze dan 1 minuut van de laptop te ontkoppelen en vervolgens opnieuw te plaatsen. Lost dit het probleem niet op neem dan contact op met onze Helpdesk.

Het touchpad van mijn laptop werkt niet.


Het kan zijn dat het touchpad is uitgeschakeld. Op een van de functietoetsen (F1 t/m F12) staat over het algemeen een muis afgedrukt. Door deze toets tegelijkertijd met de Fn toets (linksonder op het toetsenbord) te drukken kun je deze in- of uitschakelen.

Mijn nieuwe harde schijf of SSD wordt niet herkend door de computer.


Heb je de schijf of SSD al geinitialiseerd en geformatteerd? Typ bij uitvoeren in Windows de tekst diskmgmt.msc. Het programma Schijfbeheer zal zich dan openen en als het goed is verschijnt er direct een melding dat er een schijf geinitialiseerd dient te worden. Volg hierbij de stappen die worden aangegeven. Kom je er nog niet uit neem dan contact op met onze Helpdesk.

Kunnen jullie mijn NAS instellen vanaf een afstand?


Nee, helaas kunnen wij dit niet op afstand voor je doen. Wij gebruiken Remote Assistance alleen bij problemen en kleine aanpassingen.

Indien je er niet uitkomt, kunnen we een afspraak inplannen met onze service aan huis medewerker. De kosten hiervoor staan onder het kopje: "service aan huis".

Je hebt ook de mogelijkheid om bij ons langs te komen voor het installeren van de NAS. De kosten hiervoor staan op deze pagina.