|
||
Consument
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een product niet aan de verwachtingen voldoet. Als het een online bestelling betreft, krijg je bij Informatique 30 dagen bedenktijd. Zo heb je alle tijd om het product rustig te bekijken. Deze bedenktijd gaat in op de dag nadat je alle artikelen uit de bestelling hebt ontvangen. Binnen de bedenktermijn kun je de producten retourneren of aangeven dat je van de bestelling afziet (dit heet herroepen). Dit kan door je product aan ons te retourneren middels de onderstaande retourprocedure. Besluit je binnen de 30 dagen jouw aankoop te herroepen, maar ben je niet in staat deze binnen deze periode te retourneren? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Vermeld in deze e-mail a.u.b. ook het ordernummer en de reden van retour. Je hoeft geen reactie af te wachten, onze klantenservice zal dit noteren in jouw account. Na herroeping heb je nog 14 dagen de tijd om de producten te retourneren. Uiteraard kunnen producten ook in onze winkel te Berkel en Rodenrijs worden geretourneerd. Omgang: Om een product te kunnen retourneren, vragen wij je het, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele, onbeschadigde staat en met alle meegeleverde accessoires en verpakkingen naar ons terug te sturen. We begrijpen dat je het product moet kunnen beoordelen om te beslissen of je het wilt houden. Daarom mag je de verpakking openmaken en het product bekijken, zolang dit zorgvuldig gebeurt. Het is echter belangrijk dat je het product niet gebruikt als je nog niet zeker weet of je het wilt behouden. Als je het product op een manier gebruikt die niet nodig is voor de beoordeling, kunnen wij een vergoeding in rekening brengen. Dit doen wij omdat we het product dan niet meer als nieuw kunnen verkopen. De hoogte van deze vergoeding wordt bepaald op basis van de staat van het product bij terugkomst. Bijvoorbeeld, een printer mag je uit de doos halen en inspecteren. Maar als er cartridges of toners zijn geplaatst, kunnen wij de printer niet meer als nieuw verkopen. In dat geval verrekenen we de ontstane waardevermindering met het bedrag dat we terugstorten. Verzendkosten: • Als je het product binnen de 30 dagen bedenktermijn (of binnen 14 dagen volgend op de heroepingsmededeling) aan ons retour stuurt, krijg je de verzendkosten die je aan ons hebt betaald binnen 5 werkdagen na herroeping weer terug. Indien de initiële aanschaf uit meerdere producten bestond en je niet alle producten retourneert, worden de verzendkosten niet vergoed. • Eventuele kosten en het risico van het retourzenden van producten zijn voor rekening van de verzender. • Bij een product dat direct na aanschaf defect blijkt te zijn en binnen 30 dagen na ontvangst (of binnen 14 dagen volgend op de herroepingsmededeling) retour wordt gestuurd, storten wij achteraf de verzendkosten (zonder aanvullende services) terug conform de standaard tarieven van PostNL of DHL. Aankoopbedrag retour na ontbinding • Je ontvangt het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, wanneer je de koop ontbonden hebt, zo spoedig mogelijk van ons retour, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij uitdrukkelijk anderszins is ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. • Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of er is aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Uitzonderingen bij retourneren of ruilen: Een aantal producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden. • Geopende (verbroken verzegeling), geïnstalleerde of geregistreerde software, dvd's, games en verzilverde giftcards en vouchers. • Geopende verbruiksartikelen zoals o.a. inkt en toners. Voor het beoordelen hiervan is het namelijk niet noodzakelijk deze uit de verpakking te halen. Indien het product onverkoopbaar is geworden is de waardevermindering 100% welke wij mogen verrekenen met het terug te storten bedrag. • Artikelen die om hygiënische redenen niet retour kunnen, zoals in-ear headsets en oordopjes indien de verzegeling is verbroken na aanschaf. • Artikelen die speciaal voor jou op maat gemaakt zijn. Retourprocedure: • Stuur je een product retour, dan verzoeken wij je, voor een adequate afhandeling, een ingevuld retourformulier bij te voegen. • Het retour zenden is voor risico van de verzender. • Zorg voor een gedegen omverpakking. • Stuur enkel producten retour indien deze compleet zijn. • Zorg dat je jouw zending voldoende frankeert. • Mocht je verdere vragen hebben of problemen ondervinden met een bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 010-5191655 of per mail. Retouradres: Informatique computers en componenten B.V. T.a.v. afdeling Retouren Archimedesstraat 1 2652 XR Berkel en Rodenrijs Hier vind je het retourformulier. Herroeping: Indien gewenst, kun je gebruik maken van het Europees herroepingsformulier voor herroeping. Dit formulier is eventueel ook bijgevoegd bij onze Algemene Voorwaarden. Het herroepingsrecht voor diensten is 14 dagen en begint te lopen op de dag nadat je de dienst hebt aangeschaft. Indien je besluit de overeenkomst te herroepen, ben je enkel gehouden de tot op moment van ontbinding gemaakte servicekosten te betalen. |
||
Zakelijk Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een product niet aan de verwachtingen voldoet. Een zakelijke klant valt echter niet onder de wet Koop op afstand. Dit houdt o.a. in dat je ten opzichte van de consument geen recht hebt op herroepingstijd of wettelijke bedenktijd. De verzendkosten worden niet vergoed, tenzij het een defect product betreft binnen de door ons gestelde 30 dagen retourtermijn. De retourtermijn gaat in op de dag nadat je alle artikelen uit de bestelling hebt ontvangen. Producten die speciaal voor jou besteld zijn kunnen niet zondermeer retour. Of het een product betreft dat speciaal besteld dient te worden, staat vermeld bij de disclaimer onderaan de productinformatie. Neem bij twijfel altijd eerst contact op met onze zakelijke afdeling. Uiteraard kunnen producten ook in onze winkel te Berkel en Rodenrijs worden geretourneerd. Omgang: Om voor het retoursturen van een bestelling in aanmerking te komen dient het product met alle geleverde toebehoren, in de originele staat en met -voor zover redelijkerwijs mogelijk- onbeschadigde verpakking geretourneerd te worden. Een printer mag je bijvoorbeeld uit de doos halen en bekijken. Mochten er echter cartridges of toners zijn geplaatst, dan vervalt het recht tot retourneren. Het product is dan namelijk daadwerkelijk in gebruik genomen. Verzendkosten:
Uitzonderingen bij retourneren of ruilen: Een aantal producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden. • Geopende (verbroken verzegeling), geïnstalleerde of geregistreerde software, dvd’s en games. • Geopende verbruiksartikelen zoals o.a. inkt en toners. • Artikelen die om hygiënische redenen niet retour kunnen, zoals in-ear headsets en oordopjes indien de verzegeling is verbroken na aanschaf. • Cadeaubonnen, vouchers of waarde cheques. • Artikelen die speciaal voor jou op maat gemaakt zijn. • Artikelen die speciaal besteld zijn. • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn en wat binnen 8 dagen na ontvangst van de bestelling schriftelijk aan ons gemeld is. Retourprocedure: • Stuur je een product retour, dan verzoeken wij je, voor een adequate afhandeling, een ingevuld retourformulier bij te voegen. • Het retour zenden gaat voor risico van de verzender. • Zorg voor een gedegen omverpakking. • Stuur enkel producten retour indien deze compleet zijn. • Zorg dat je de zending voldoende frankeert. • Mocht je verdere vragen hebben of problemen ondervinden met een bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 010-5191655 of per mail. Retouradres: Informatique computers en componenten B.V. T.a.v. afdeling Retouren Archimedesstraat 1 2652 XR Berkel en Rodenrijs |