

Om onze klanten een hoogwaardige ondersteuning te kunnen bieden, beschikt Informatique over een eigen Service Center. Ons Service Center bestaat uit een Servicebalie, Technische dienst, Helpdesk, Service aan huis en Afdeling Systeembouw.
Onze Servicebalie medewerkers staan je graag te woord bij technische vraagstukken, het vrijblijvend geven van
advies en het in ontvangst nemen van een reparatie. Heb je onverhoopt een
probleem met een product of wil je deze omruilen of retourneren, dan vragen we om het product altijd zo
compleet mogelijk aan te leveren en met, indien nodig, een duidelijke klachtomschrijving.
Is je computer of laptop traag? Krijg je telkens pop-ups met reclame? Maakt de computer of laptop meer geluid dan normaal? Voor deze en andere problemen nodigen wij je graag uit voor een bezoek aan ons Service Center, dit ook als de computer of laptop niet bij ons is aangeschaft. In de meeste gevallen blijkt een reparatie aanzienlijk goedkoper dan de aankoop van een nieuw apparaat; doordat de levensduur van het toestel verlengd wordt, betekent reparatie ook nog eens een milieubesparende maatregel.
Tijdens een APK worden virussen en spyware van de computer of laptop verwijderd, drivers en Windows updates gecontroleerd en alle ventilatoren en koelvinnen stofvrij gemaakt. Hierdoor werkt alles weer een stuk sneller en wordt de levensduur door de betere koeling verlengd.
Harde schijf gecrasht? SSD kapot, Foto's video's, e-mails, de administratie of andere belangrijke
bestanden kwijtgeraakt? Alle data weg? Wij halen je data terug! Eerst inventariseren we de mogelijkheden voor
dataherstel.
Afhankelijk van de ernst van de schade bieden wij een van onderstaande diensten aan om je data te herstellen.
Kijk hier
voor de mogelijkheden en bijbehorende prijzen.
Wij streven ernaar om reparaties op onze eigen technische dienst binnen 2-5 werkdagen af te handelen. Indien
wij het product niet zelf kunnen repareren of de fabrikant de garantie zelf afhandelt, houd dan rekening met
3-6 weken reparatietijd.
Veel laptop en monitor fabrikanten hanteren een zogenaamde "Pickup & Return" garantie. Zij bieden daarmee de
mogelijkheid om de garantie direct met de fabrikant af te handelen. Het product wordt dan bij je thuis of op
het werk opgehaald en teruggebracht.
Dit is makkelijker en kan de reparatietijd verkorten. In de meeste gevallen staan informatie en contactgegevens
hiervan op de factuur.
Wij kunnen een backup van persoonlijke gegevens maken (foto's, documenten etc.). Na het opnieuw installeren van
een computer of laptop worden de gegevens weer terug geplaatst in een aparte "backup" map op de harde schijf of
SSD. Houd er rekening mee dat
programma's (zoals Microsoft Office) om technische redenen niet kunnen worden teruggezet. Dit dien je zelf
opnieuw te installeren. Uiteraard kun je de gegevens ook bij ons aanleveren voor installatie door ons.
Ons Service Center behandelt je producten met de grootste zorg. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor het
verlies van data of beschadiging.
Ervaar het gemak van service aan huis! Informatique biedt nu deze mogelijkheid als je problemen ondervindt met
je PC, laptop of met de internetverbinding.
Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om nieuwe apparatuur thuis of op kantoor gebruiksklaar op te leveren.
Hieronder staan enkele mogelijkheden. Heb je andere wensen, schroom niet om contact met ons op te nemen via [email protected] of bel 010-5191666 (lokaal tarief).
Het starttarief voor een bezoek van 1 tot 30 minuten bedraagt € 40,00. Indien er meer tijd nodig is wordt er €20,00 per 15 minuten gerekend. Voor zakelijke klanten zijn de kosten € 20,00 exclusief BTW.
Binnen dit pakket komen we je nieuwe systeem thuis afleveren en sluiten deze volledig aan. We installeren je randapparatuur en doorlopen het Microsoft Windows activatie/registratie proces. Daarbij stellen we je internet en e-mail gegevens in (een bestaande internetverbinding dient hiervoor aanwezig te zijn). Dit pakket kost € 79,00. Voor zakelijke klanten zijn de kosten € 79,00 exclusief BTW.
Uiteraard kunnen we ook data kopiëren van je oude computer naar de nieuwe. Neem voor de prijzen hiervan contact op met onze klantenservice.
Al 30 jaar bouwt Informatique haar eigen PC systemen volgens de specifieke wensen van de
klant. Of je nu een zuinige en simpele pc voor internet zoekt of een stoere gaming pc met waterkoeling en RGB
verlichting, wij kunnen het op maat assembleren. Doordat wij zelf de hard- en software leveren voor deze
systemen kunnen we ook veelal een snelle service bieden mochten er onverhoopt problemen optreden. Breng een
bezoek aan onze showroom dan vertellen we je
graag wat de mogelijkheden zijn. Uiteraard kun je ook contact opnemen via
[email protected] of telefonisch
010-5191666 (lokaal tarief) voor een vrijblijvende offerte.
Wij kunnen je nieuw aangeschafte product geheel gebruiksklaar maken. Persoonlijke bestanden overzetten, e-mail
instellen en losse software installeren zoals Microsoft Office, zodat je direct aan de slag kunt!
Voor het naar de fabrikant opsturen van een product welke buiten de garantie voorwaarden valt, zijn de kosten
€85,00. Deze kosten worden ook gerekend als een product welke onder garantie is verstuurd niet onder
garantie kan worden afgehandeld (denk hierbij aan niet zichtbare vochtschade).
Prijzen gebruiksklaar maken (excl. hardware en licenties): | Prijs |
---|---|
Gebruiksklaar maken | € 39,00 |
Gebruiksklaar maken + installeren van max. 2 software pakketten + instellen e-mail** | € 59,00 |
Gebruiksklaar maken + persoonlijke gegevens overzetten (max. 1.5TB)* | € 79,00 |
Gebruiksklaar maken + installeren van max. 2 software pakketten + persoonlijke gegevens overzetten (max. 1.5TB)* | € 89,00 |
Gebruiksklaar maken + installeren van max. 2 software pakketten + persoonlijke gegevens overzetten (max. 1.5TB)* + instellen e-mail** | € 99,00 |
Prijzen inbouw (excl. hardware en licenties): | Prijs |
---|---|
Harde schijf/SSD PC | € 19,00 |
Harde schijf/SSD laptop | € 29,00 |
Geheugen PC | € 19,00 |
Geheugen laptop | € 29,00 |
Moederbord | € 49,00 |
Videokaart | € 25,00 |
Voeding | € 39,00 |
Processor incl. BIOS update | € 35,00 |
Custom processor koeler vanaf | € 30,00 |
Inbouw SSD incl. clonen data | € 60,00 |
Overige vanaf | € 17,50 |
Systeem assemblage NUC (incl. OS) vanaf | € 49,00 |
Systeem assemblage (incl. OS) vanaf | € 79,00 |
Systeem upgrade (incl. OS) vanaf | € 109,00 |
Prijzen installatie (excl. licenties): | Prijs |
---|---|
Windows op computer of laptop | € 49,00 |
Overige vanaf | € 17.50 |
Backup tot 500GB* | € 39,00 |
Backup vanaf 500GB tot 2TB* | € 59,00 |
Backup vanaf 2TB (per 500GB)* | € 12,50 |
Prijzen onderzoek/reparatie: | Prijs |
---|---|
Onderzoek/reparatiekosten per 15 min. | € 17,50 |
Hulp op afstand per 15 min. | € 20,00 |
Hulp aan huis vanaf | € 40,00 |
Prijsopgavekosten fabrikant | € 95,00 |
Prijzen data recovery: | Prijs |
---|---|
Logische schade (excl. nieuwe datadrager) Softwarematige recovery |
€ 120,00 |
Complexe of fysieke schade (incl. nieuwe datadrager)
SD-Card / USB / Phone etc. Harde schijf / SSD / NAS 1of 2 bay |
€ 549,50 € 999,50 |
Prijzen onderhoud: | Prijs |
---|---|
APK onderhoudsbeurt | € 59,00 |
Virus/Spyware verwijderen | € 45,00 |
Bios/firmware update | € 29,00 |
Stofvrij maken computer | € 19,00 |
Stofvrij maken laptop | € 25,00 |
* Houd er rekening mee dat Informatique niet verantwoordelijk is voor enige vorm van dataverlies.
** voor het instellen van e-mail hebben wij de gegevens van je Microsoft account en/of internetprovider nodig.
Heb je iets aangeschaft en kom je er niet uit of zijn er andere technische vraagstukken of klantenservice
gerelateerde vragen? Onze helpdesk is telefonisch (lokaal tarief) of per e-mail te bereiken voor alle technische
vraagstukken of problemen. Veel problemen kunnen ook worden opgelost doordat wij je computer op afstand
overnemen.
Het tarief voor het overnemen van de computer op afstand is per 15 minuten.
Kijk ook eens naar
onze
zorgeloos pakketten.
Onze medewerkers zijn tijdens onze openingstijden
bereikbaar via [email protected] of bel 010-5191666 (lokaal tarief).